clubinfo header
  • Algemene Informatie

    Communicatie
    De communicatie verloopt zoveel mogelijk digitaal. Kijk dus regelmatig op de website en houd je mailbox in de gaten. Zorg er zelf voor dat onze webmaster altijd jouw actuele email-adres heeft zodat je op de hoogte blijft van belangrijke informatie. Op de website van DKV Tuldania staan o.a. het wedstrijdschema, rijschema, standenlijsten, teamindelingen, afspraken, beleidszaken en andere informatie over de club.

    Voor ideeën, vragen en/of klachten
    Mail jouw idee, vraag of klacht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan kan jouw aandachtspunt zo nodig besproken worden in de bestuursvergadering.

    Lidmaatschap
    Nieuwe leden kunnen zich aanmelden via de website of bij Jeroen van Roovert.

    Opzegging lidmaatschap
    Opzegging dient schriftelijk te gebeuren bij Jeroen van Roovert of via mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dit moet uiterlijk gebeuren voor 15 maart 2018. Na deze datum zal men worden ingedeeld voor het volgende seizoen en is men contributie over het gehele komende seizoen verschuldigd. Tussentijds afmelden is niet mogelijk. Er kan in ieder geval geen teruggave van contributie plaatsvinden. Dit mede in verband met vooraf af te dragen bondscontributie door de vereniging.

    Wat verwacht DKV Tuldania van haar leden?
    Het bestuur verwacht van haar leden dat men wekelijks traint met het team, dat je aanwezig bent bij de wedstrijden van jouw team en dat je contributie betaalt. Ook wordt verwacht dat het vervoer van en naar uit wedstrijden en eventueel naar zaaltrainingen uitgevoerd wordt door de leden zelf of door de ouders van de leden. Het kan zijn dat ouders tijdens zaalwedstrijden gevraagd worden om zaalwacht te zijn. Speelsters van DKV Tuldania dienen zich aan de kledingvoorschriften van de club te houden. Ook wordt vanaf 16 jaar verwacht dat je actief bent naast het korfballen. Denk aan meehelpen met activiteiten, een taak in het bestuur of commissie, training geven of scheidsrechter zijn bij een wedstrijd.

    Contributie
    Voor het seizoen 2018-2019 bedraagt de contributie:
    - Senioren € 165,00
    - Midweek € 110,00
    - Junioren € 110,00
    - Aspiranten € 100,00
    - Pupillen € 85,00
    - Welpen € 65,00
    - Rustend lid € 25,00
    Een korfbalseizoen loopt van 1 juli tot 30 juni. Opzeggen van het lidmaatschap moet voor
    15 maart 2018 gebeuren bij de penningmeester. Je bent contributie over het hele jaar verschuldigd.
    Betaalwijze: Voor een makkelijke administratie zouden we het fijn vinden dat elk lid via het machtigingssysteem van onze club betaalt. Dit houdt in dat er eenmalig een machtigingsformulier ingevuld moet worden zodat jaarlijks automatisch het contributiebedrag van de bankrekening afgeschreven kan worden (in de maand oktober). Indien je geen gebruik maakt van een machtiging graag het verschuldigde bedrag overmaken voor 1 november a.s. Voor evt. machtiging van DKV Tuldania kun je terecht bij Jeroen van Roovert (SEPA incassant ID van DKV Tuldania is NL46ZZZ402591230000).
    IBAN rekening nummer DKV Tuldania: NL89 RABO 0122 3936 35 t.n.v. DKV Tuldania.

    Langdurige blessures
    Wanneer je meer dan een half jaar geblesseerd bent en niet mee kunt korfballen, kun je restitutie van de contributie aanvragen bij de penningmeester. Het restitutiebedrag is maximaal de helft van de contributie (er zijn al kosten bij de bond gemaakt).

    Surprise-avond
    Alle teams kunnen zelf een leuke surprise-avond organiseren. Dit kan op initiatief van de coach/trainer of door ouders in overleg met de coach/trainer. Per kind wordt hiervoor maximaal €2,50 beschikbaar gesteld (bedrag hoeft niet volledig gebruikt te worden). Dit is met name bedoeld voor een hapje en een drankje. De bon voor de onkosten kan bij de penningmeester worden ingediend.

    Traktatie einde seizoen
    Na de laatste wedstrijd krijgen de leden een broodje kroket of frikandel in de kantine van het sportpark in Esbeek. De coaches (evt. met hulpouders) zorgen hiervoor. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de korfbalclub.

    Activiteiten waarbij de hulp van de leden wordt gevraagd
    Najaar-verkoop-actie november/december 2018: alle jeugdleden
    Flaes Koek & Zopie winter 2018/2019: leden en ouders
    Garderobe Carnaval februari 2019: leden en ouders
    Zomerbloemen april/mei 2019: ouders en jeugdleden (o.a. Aspiranten)

    Adreswijzigingen
    Adreswijzigingen en email-adres wijzigingen moeten schriftelijk doorgegeven worden aan Jeroen van Roovert of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

  • Wedstrijdzaken

    Digitaal wedstrijdformulier
    Alle teams maken gebruik van het mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier (mDWF). Meer informatie en de handleiding hiervoor kun je vinden op de website van DKV Tuldania. Mocht het digitaal wedstrijdformulier vanwege technische redenen of andere storingen niet verstuurd worden neem dan even contact op met de wedstrijdsecretaris. Doe dit meteen op de zaterdag zelf. De wedstrijdsecretaris zorgt er voor dat de juiste uitslag wordt doorgegeven aan de bond. Zowel de wedstrijduitslag als de penaltyscores bij de jonge teams moeten worden doorgegeven.

    Afgelastingen van wedstrijden
    De coach bekijkt of een wedstrijd door kan gaan of niet. Bij twijfel kan voor de wedstrijden van de senioren contact opgenomen worden met Anne van de Wouw (06-15388206) en voor de wedstrijden van de jeugd kan contact opgenomen worden met Marloes Smolders (06-36402117). Zij beslissen of de wedstrijd door kan gaan.
    Als een wedstrijd niet doorgaat vul je het wedstrijdformulier niet in. De wedstrijdsecretaris vult dan een formulier in (bijvoorbeeld: niet gespeeld, verzetten, etc.)

    Verzetten van veldwedstrijden (zaalwedstrijden kunnen niet verzet worden)
    Indien je een wedstrijd in het buitenseizoen wilt verzetten stem je dit af met de tegenstander en scheidsrechter. Zodra alle partijen akkoord zijn met de nieuwe datum geef je dit door aan de wedstrijdsecretaris. Het streven is om zo weinig mogelijk wedstrijden te verzetten. DKV Tuldania verwacht van haar speelsters dat zij speeldagen vrijhouden. Het verzetten van zaalwedstrijden is in verband met zaalhuur niet mogelijk.
    De club zal ervoor zorgen dat de kantine op de hoogte wordt gebracht van de wijzigingen.

    Fietsen plaatsen bij de kantine
    De fietsen moeten in de fietsenrekken gezet worden. En niet voor de deur bij de kantine of voor de deur van de sporthal!

    Schoonhouden kleedlokalen in de gymzaal
    De kleedlokalen moeten na gebruik schoon achter gelaten worden!! Wijs bijvoorbeeld één iemand aan in het team die dit als taak op zich neemt.

    Hoe omgaan met te weinig jeugdspeelsters voor de wedstrijd?
    Als van te voren blijkt dat een team met onvoldoende speelsters is om welke reden dan ook, en men dit onderling met coaches niet op heeft kunnen lossen, kun je de contactpersoon van de jeugdcommissie benaderen. De contactpersonen hebben een totaalbeeld en kunnen voorstellen doen m.b.t. het incidenteel doorschuiven van speelsters. Indien het op deze manier ook niet opgelost kan worden, dan is het de bedoeling dat het team met te weinig speelsters toch start met de wedstrijd, dit om een boete te voorkomen.

    Vervoer naar wedstrijden
    Het is de bedoeling dat de ouders bij het spelen van uitwedstrijden het vervoer van de jeugdspelers en jeugdleidsters verzorgen. Daartoe staat op de website bij het wedstrijdprogramma ook het rijschema waarin aangegeven is bij welke wedstrijd welke ouders voor het vervoer moeten zorgen. De ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van hun taak. Indien er geruild wordt dient dit doorgegeven te worden aan een van de leidsters van het betreffende team. Let op: een ouder hoeft niet te rijden naar uitwedstrijden als zij/hij elke week een jeugdteam coacht van onze club.
    Mocht het (winter) weer extreem slecht zijn en chauffeurs durven niet te rijden, overleg dan altijd met het wedstrijdsecretariaat. Niet op komen dagen bij wedstrijden kost de club namelijk een boete. Maar bij extreme weersomstandigheden zal de bond alle wedstrijden afgelasten en wordt dit gecommuniceerd aan de wedstrijdsecretaris. Ouders die rijden dienen er voor te zorgen dat zij beschikken over een geldig rijbewijs, een APK gekeurde auto en een inzittenden verzekering.
    Let er op dat er nooit meer personen in de auto zitten dan volgens de verzekering is toegestaan.

    Het materialenhok
    We hebben samen met de tennisvereniging het materialenhok aan de Esbeekseweg tot onze beschikking. We hebben veel materiaal voor een relatief gezien klein hok. In het begin van het seizoen wordt het hok opgeruimd. Zorg dat dit ook zo blijft en dat niet alles in het hok wordt “gesmeten”.
    Als we er samen aan meewerken blijft het netjes en overzichtelijk!
    De korven met reclame van Broeckx-recycling erop, mogen alleen bij thuiswedstrijden worden gebruikt. Zo min mogelijk bij trainingen!

    Thee zetten
    Bij thuiswedstrijden van alle jeugdteams en de senioren zorgt het personeel van de kantine dat er thee is gezet in de rust. De coach/aanvoerster organiseert dat de scheidsrechter en beide teams thee krijgen. Zorg er voor dat de thee-rekjes na de rust weer terug naar de kantine gebracht worden. Het midweek-team verzorgt zelf de thee.

    Scheidsrechter
    Ga altijd respectvol met de scheidsrechter om, dit geldt voor jong en oud, voor uit- en thuiswedstrijden en ook voor onze supporters. Geef geen kritiek op de scheidsrechter, zorg dat hij/zij iets te drinken krijgt tijdens de rust en bedank de scheidsrechter na de wedstrijd voor het fluiten.

    EHBO koffer + defibrillator
    De EHBO koffer is te vinden in de kantine.
    Ook zijn daar koel-kompressen aanwezig. Breng deze na gebruik terug.
    Een defibrillator hangt aan het huis van Fam. Damen, Lowerik 45, Esbeek.

    Vlag + tent
    Onze club heeft een vlag, deze is te vinden in de kantine. Het is de bedoeling dat de vlag elke thuiswedstrijd wappert aan de vlaggenstok voor de kantine. De partytent ligt bij Jeroen van Roovert thuis, Lowerik 13. Tent en vlag mogen meegenomen worden naar een toernooi.

    Kleding
    Het is verplicht om tijdens wedstrijden een wit rokje, groen shirt en witte lange sportsokken te dragen. Shirts worden per team geregeld. Sinds 2013 heeft Tuldania een teamline. De bestaat uit een trui, trainingspak, sporttas, hemdje, poloshirt en korte broek. Alle kleding van de teamline is te koop bij Van Gool Sport & Camping in Hilvarenbeek.

    Voetbalschoenen zijn nodig voor de veldcompetitie en gymschoenen zonder zwarte zolen in de zaalcompetitie.

    Reserve shirts
    Er zijn zwarte wedstrijd-shirts (volwassen maten), deze zijn op te halen bij Anne van de Wouw. Graag zo spoedig mogelijk na de wedstrijd de shirts uitgewassen weer terug brengen.

    Tweedehands voetbalschoenen
    Fam. van de Wouw Mr. Lauwersstraat 2 5085 ER Esbeek 013-516 9398
    De prijzen:
    Schoenen kopen € 5,00
    Schoenen inruilen € 2,50
    Schoenen inleveren € 2,50 retour

    Douchen
    Het is verplicht om na elke training en elke wedstrijd te douchen.
    Vergeet je badslippers niet! Zorg dat je na het douchen het kleedhok en doucheruimte netjes achter laat.

    Wastips clubkleding
    Rokjes wassen op 30° (vlekken kun je behandelen met witte Glorix O2 zonder bleek)
    Shirts wassen op 30° (max. 40°).
    Coachjassen wassen op 40°

    Trainer/coach jassen
    Firma Broeckx heeft onze coachjassen gesponsord. De sponsorcommissie verdeelt en beheert deze trainer/coach jassen.

    Kampioenschappen
    Wanneer er een team van de jeugd kampioen kan worden, meld dit dan als coach bij iemand van de jeugdcommissie. Als de senioren of midweek kampioen kan worden, meld dit dan aan het bestuur. Kampioensfeestje: je ontvangt na afloop van de kampioenswedstrijd van het bestuur of de jeugdcommissie een envelop met een bijdrage (€ 5,00 per teamlid/trainster/leidster). Voor de jeugdleden wordt een snoeptraktatie geregeld en voor de seniorleden een mooie bloem.

    Scheidsrechterscursus
    Het KNKV biedt haar leden al een aantal jaar de mogelijkheid om via de website korfbalmasterz.nl de spelregels te leren en je spelregelbewijs te halen. Met ingang van 1 september 2018 (start seizoen 2018/2019) worden alle spelende senioren geacht om kennis te hebben van de geldende spelregels. Vanaf die datum dien je in het bezit te zijn van een spelregelbewijs.
    Ook de junioren en aspiranten (B- en C-spelers) moeten de komende jaren hun spelregelbewijs gaan halen. Voor de junioren geldt deze verplichting met ingang van 1 september 2019 en voor aspiranten met ingang van 1 september 2020.
    Op www.korfbalmasterz.nl kan je zelf de spelregels bestuderen en oefentoetsen doen. Voor het halen van je spelregelbewijs heb je een activatiecode nodig, waarmee je kunt inloggen. Deze kun je opvragen bij Jeroen van Roovert.

  • Waar moet je als lid op letten

    - van iedereen wordt verwacht dat je op tijd aanwezig bent bij de trainingen én wedstrijden;
    - als je écht niet kunt komen, dien je dat tijdig door te geven aan je trainster of coach;
    - je bent verplicht tot het dragen van het clubtenue tijdens de wedstrijden;
    - het is verboden om met sportschoenen met zwarte zolen in de sporthal te komen;
    - zorg dat je geen sieraden aan hebt tijdens wedstrijden én trainingen. Anders kun je jezelf of iemand anders verwonden;
    - lange haren dienen in een staart/haarband/met speldjes uit het gezicht te zijn gedaan;
    - ga voorzichtig om met het Tuldania-materiaal en het materiaal van de sportzalen;
    - help de trainsters met klaarzetten en opruimen van trainingsmateriaal;
    - zorg ervoor dat alle materialen na de training/wedstrijd netjes worden opgeruimd;
    - aan de trainsters van de teams wordt verzocht er op toe te zien en te zorgen dat de sleutel(s) op de goede plekken worden gehangen. En bij buitentrainingen de lichten uitdoen!;
    - bij verlies of beschadiging van Tuldania-eigendommen (bv. ballen, kleding, korven, spelerskaarten) graag melden aan het bestuur;
    - laat kleedruimte en evt. gymzaal na elke training/wedstrijd schoon achter;
    - verplicht douchen na een training en wedstrijd;
    - gedraag je correct tegen trainster, coach, medespeelsters, tegenspeelsters en scheidsrechters;
    - van ouders wordt voor, tijdens en na de wedstrijd een positieve inbreng verwacht;
    - houd de avond voordat je moet korfballen rekening mee dat je de volgende dag moet sporten, zodat je ook voor de volle 100% inzet kunt tonen.
    - wanneer je gedrag vertoont wat niet te tolereren valt door de trainster/coach dan kun je verwachten dat je naar huis gestuurd wordt. Van de trainster/coach wordt dan wel verwacht dat er gebeld wordt met de ouders.
    - Voor sommige teams zal een presentielijst van douchemoeders worden opgesteld.
    - Als u niet kunt dan dient u zelf voor vervanging te zorgen. U hoort van uw coach/trainer of dit voor het team van uw dochter geldt.

  • Kwekerij van Dommelen
  • Michelbrink
  • Paulus
  • Schuttershof
  • van Roovert
  • Roozen
  • Reijrink
  • De Lepper
  • Donders
  • Pulskens
  • van Hees
  • Huub van Dommelen
  • Het Landgoed
  • van Lieshout
  • A. van Dommelen
  • St. Petrus
  • Broeckx
  • Houthandel van Dal
  • De Kievit
  • JNR Content
  • Geert-Jan de Kok